החלטתם לקנות מכונת קפה? קבלו טיפים חשובים

החלטתם לקנות מכונת קפה? קבלו טיפים חשובים
מאת: ארנה מוסל אסף

 

בשנים האחרונות יותר ויותר בתים מצטיידים במכונת קפה. מה שבעבר היה נחשב סמל סטטוס יוקרתי, הפך למוצר נגיש וכמעט בייסיק בכל בית שצורכים בו קפה וכמובן בבית שאוהב לארח.
אם אתם קוראים את הכתבה הזאת - כנראה שהחלטתם להצטרף למגמה, ולהתחדש במכונת קפה שתמלא את הבית בניחוחות ארומטיים. איזה שאלות חשוב לשאול ? מה ההבדל המרכזי בין המכונות ? מדובר על תחום שלם שאפשר לכתוב עליו מילים רבות... ראו בתמצית מה השיקולים החשובים ביותר :


סוג הקפה האהוב עליכם
מכורים לאספרסו ? פותחים את היום עם לאטה ? חייבים לפחות קפוצ'ינו אחד ביום ? אוהבים גם וגם וגם ?
חלק ממכונות הקפה יודעות לייצר כמה סוגי קפה, וחלק מהן מתמקדות בסוג ספציפי למשל כמו מכונת אספרסו. לכן, חשוב מראש להבין מה שותים רוב בני הבית/המשרד, ולשקלל את זה בהחלטה.


חומר הגלם
קפסולות ? קפה טחון ? פולים ? פודים ? לכל מכונה ייעוד אחר מבחינת חומר הגלם שמזינים בה.
מכונה שעובדת על קפה טחון בד"כ תייצר את הקפה הזול ביותר מבחינת עלות לספל, החסרון המרכזי שלה הוא באי נוחות התפעולית, והלכלוך שנוצר.
מכונת קפה קפסולות נכון להיום הנפוצה ביותר בשל הנוחות, פשטות התהליך והניקיון, ומציעה ספל קפה עם כמות מדודה של קפה טחון, בלי "לשבור את הראש"
מכונה שכוללת מטחנת קפה מאפשרת לייצר ספל מקפה טחון בתפזורת, ובנוסף גם מפולי קפה גולמיים. כלומר כל התהליך מתבצע החל מהטחינה ועד החליטה. 
 
מכונה ידנית או אוטומטית
מכונה אוטומטית/חצי אוטומטית תייצר כוס קפה בלחיצת כפתור אחת – פעולה אחת שגם טוחנת וגם חולטת את פולי הקפה ועם אפשרות להקצפת החלב.
בחלקן ניתן להגדיר פרמטרים שונים כגון – כמות המים, החוזק ואפילו שטיפה וניקוי עצמיים.
מכונה ידנית לעומת זאת, דורשות מיומנות, מאמץ קל וטכניקה בתהליך ההכנה.
ולכן, טרם הקנייה עליך לשאול את עצמך את השאלה – האם המטרה שלך היא להשיג קפה טעים ואיכותי בקלות ומהירות, או שמעניין אותך התהליך עצמו, ההתעסקות והשליטה באופן ההכנה .

מיקום המכונה בבית/במשרד
על מנת שהמכונה אכן תהיה בשימוש ותבוא לידי ביטוי, היא חייבת להיות ממוקמת במקום נוח לתפעול, ונגיש. חשבו מראש היכן אתם יכולים למקם אותה - מדדו רוחב, אורך וגובה כך שתוכלו לבחור מכונה שבאמת תתאים למיקום שבחרתם. אל תשכחו להשאיר מקום גם למוצרים המשלימים כגון קנקן הקפצת החלב ולוודא שהמיקום שבחרתם יכול לשאת את משקל המכונה.

נפח מיכל המים
מצד אחד, לרוץ למלא מים אחרי כל הכנת כוס קפה – מתיש ומנג'ס. מצד שני – מים שעומדים במיכל הרבה זמן מזמינים חיידקים ואבנית. לכן, חשוב להבין האם מדובר על מכונה לשימוש סטנדרטי בבית או במשרד, או לשימוש אינטנסיבי ולפי זה לבחור נפח מתאים. רוב המכונות נעות בין 0.5 ליטר ל3.5 ליטר

 

תקציב
כמו הרבה מוצרים מתחומים שונים, גם כאן קיים מנעד מאוד רחב של אפשרויות ואפשר "ללכת לאיבוד" מהטווח שמתחיל מ300 ₪ ויכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. אנחנו נמליץ לכם לחשוב לפני הקנייה מה התקציב שנכון לכם להשקיע, ולפי זה לבדוק את האפשרויות השונות ולהחליט. זה יעזור לכם להתמקד במכונות רלוונטיות, לא להתבלבל מהשפע וגם לעמוד בתקציב שמתאים לכם.

תחזוקה עצמית  
וודאו שאתם קונים מכונה שהתחזוקה שלה קלה יחסית לתפעול, ושתוכלו לעשות זאת בעצמכם. אם תקנ מכונה בזול אבל תידרשו מידי חודש לשלם לאיש מקצוע שיבצע בה טיפול מיוחד/לנקות אותה – מהר מאוד הקנייה תהפוך לפחות משתלמת.

 

בטיחות ואחריות
הימנעו מקניית מכונה במקום אקראי או לא מוכר. בכל זאת מדובר על מכשיר חשמלי וחשוב שיעבוד לפי תקני בטיחות שונים. שימו לב שאתם מקבלים תעודת אחריות לשנה מינימום, ושאתם מבינים מה היא כוללת ומכסה.

 

אם אתם עדיין מבולבלים/מתלבטים, תדעו שאצלנו בlinnesso קפה בוטיק עומד לרשותכם צוות מקצועי ומיומן, שחי ונושם את עולם הקפה וישמח לתת לכם תשובות מפורטות, בסבלנות רבה, עד שנמצא את המכונה שהכי מתאימה ומדויקת לצרכים שלכם